E-ticaret

Ticaretin ve pazarlamanın yeni mecrası olan ve tüm dengeleri altüst eden sektör; e-ticaret . Pazarın büyük bir bölümünün e-ticarete kayması ile birlikte tüm satış stratejileri ve teknikleri de değişmek ve kendini geliştirmek zorunda kaldı.

Satış oranları incelendiğinde bir çok markanın mağaza sayısından daha çok e-ticaret mağazası oluşmuş ve müşteri potansiyeli de artış göstermiştir. Bu büyümeden elbette ki sektör de nasibini alarak sektör içinde de büyüme gerçekleşmiştir. Bir kaç örnek verecek olursak; e-ticaret yazılımları, reklam ajansları, sosyal medya uzmanları, tedarikçi firmalar. Bu denli hızlı gelişen ve sürekli yenilenmeye açık olması da yatırımcıyı iştahlandırmaktadır.

Her sektör e-ticaretten Fayda sağlamaktadır.

E-ticaret sektörünün hız kazanması ile en bilindik markalar bile satış stratejilerini değiştirmiş durumdadır. Satış stratejilerinde değişikliğe gitmesinde ki en büyük etken, reel müşterisinden daha fazla sanal müşterisinin bulunmasıdır.

Buying Desserts Online

bir kaç istatistik bilgi paylaşarak yazımıza destek olmasını sağlayalım.

  • Bankalararası Kart Merkezi‘nin (BKM) resmi verilerine göre 2012 yılı Temmuz ayında Türkiye e-ticaret sektöründe yaratılan hacim 3 milyar 186 milyon TL’ye ulaştı. Söz konusu dönemde gerçekleşen işlem adediyse 14 milyon 393 bin olarak kayıtlardaki yerini aldı. 2016 yılında Türk e-ticaret sektörünün aylık hacmi 5 milyon TL’nin üzerindedir.[1]
  • BKM verilerine göre Türkiye’de e-ticaret hacmi 2015 yılında %35 büyüyerek 54 milyar TL seviyesine ulaşmıştır ve tahminlere göre 2016 yılını 72 milyar TL seviyesinde kapatması beklenmektedir.
  • Ayrıca e-ticaretin büyümesinde bir gösterge olarak kabul edilen internetten yapılan kartlı ödemelerde, Avrupa ülkeleri arasında en hızlı büyüyen ülke Türkiye olmuştur.
  • Çok kanallı uygulamalar ile de online perakendenin, toplam perakende pazarı içerisinde %2’lik bir dilimi elde edeceği hesaplanıyor.

 

E-ticaret işletmesinden nasıl gelir elde edebilirsiniz?

Karlı bir e-ticaret sitesi kurmak niyetindeyseniz; Bilmelisiniz ki e-ticaret sektör ayrımı yapmamaktadır. Günümüzde her alanda açılan e-ticaret siteleri bize gösterdi ki bu sektörün bir sınırı yok.  e-ticaret

E-ticareti karlı kılan ve size kazandırdığı avantajlara değinelim ;

– Yapılan satışların hızlı ve kolay olması

Potansiyel müşteriniz mağazanıza gelmeden önce mutlaka sitenizi ziyaret ederek incelemede bulunuyor. Ürünlerinizi müşterilerinizin incelemesi, karşılaştırması ve satın alınabilirliğini test edip sayın alabilmesi için e-ticaret sitesi mutlaka olaması gerekmektedir.  Sektörel olarak öne çıkmış bir kaç e-ticaret siesi bulunsa dahi siz müşteri memnuniyetini arttırarak müşterinizi  sitenizin daimi müşteri yapabilirsiniz.

 

Bilinir marka olmanın getirdiği yüksek satış oranlarını kimse inkar edemez. Ancak siz hızlı ve kolay satış teknikleri ile müşterinize en hızlı ve en güvenilir hizmeti vererek müşterinizi e-ticaret sitenizin kalıcı müşterileri arasına katabilirsiniz.

Hızlı ve kolay alışverişe vurgu yapmamızın sebebi elbette ki yapılan araştırmaların sonucunda ortaya çıkmıştır. E-ticaret sitelerinden yapılan alışveriş süresi 1 ila 10 dakika arasında sürerken, normal bir mağazada yapılan alış veriş süresi 5 ila 30 dakikayı bulabilmektedir.

– Teslimat Güvencesi ve Stok 

Kuracağınız e-ticaret sitesinin can damarlarından birisi olacak olan stok takibi. Satışını yaptığınız ürünün stoklarını mutlak suret ile takip etmek durumundasınız. Stok takibi yapılmayan ürünlerin bitmesi ve sizin bundan haberiniz olmaması pek kabul edilir bir durum değildir. Stokta bulunmayan ürünü sitenizde listeleyerek satılması durumunda ya ürünü tedarik etmeniz gerekmektedir yahut satışı iptal etmelisiniz. İptal edilen her bir satış sitenize olan güveni azaltacaktır. Azalan güven müşteri memnuniyeti ile doğru orantılıdır.

İş sadece stok takibi yapmakla bitmiyor elbette ki ; Hızlı ve güvenilir teslimat işin en önemli noktasıdır. Siteniz de bulundurduğunuz  ürün çeşitliği ne kadar fazla ise o kadar fazla müşteri potansiyeli edinmiş olursunuz. Çeşitliliğe bağlı olarak ürünün kargolama esnasında kırılmaması ve herhangi bir zarar görmesi de size artı puan sağlayacaktır.

e-ticaret

– Sadece yapılan satıştan değil giderlerden de kar elde ediyorsunuz

Mağazanın işletme giderleri adı altında sabit giderleri bulunmaktadır ; Personel giderleri, elektirik, su , sigorta gibi masraflar faal olan bir işletme için sabit giderler arasındadır. E-ticaret sitesi açarken masraf olarak karşınıza çıkacak giderler; domain, hosting, seo, ve reklam giderleridir. Arada ki bu farklar göz önünde bulundurulduğunda yapılacak yatırım daha cazip olmaktadır.

 

Yorum bırakın